Helpdesk & Servicedesk

وبلاگ جهت معرفی سیستم Helpdesk و Servicedesk

Helpdesk & Servicedesk

وبلاگ جهت معرفی سیستم Helpdesk و Servicedesk

Helpdesk & Servicedesk

در این وبلاگ سعی شده راه اندازی یک سیستم Helpdesk یا Servicedesk مبتنی بر ITIL Framework به کاربران محترم آموزش داده شود. در این وبلاگ اصول مدیریت منابع و تجهیزات IT که آنرا ITAM یا Information Technology Asset Management مینماند نیز آشنا شوید

بایگانی

فهرست سرویس / کاتالوگ سرویس Service catalog

در نرم افزار های Helpdesk باید منو یا فهرستی جهت دسته بندی و نام گذاری سرویس ها،  خدمات قابل ارائه به شکل گویا و مفهوم وجود داشته باشد. این فهرست یا منو را Service Catalog می نامند

از آنجایی که  نیاز اولبه و مهم کاربران در مراجعه به سیستم Helpdesk اعلام رخداد Incident یا درخواست سرویس Service Request میباشد، نحوه نام گذاری و دسته بندی موضات به نحوی که با انواع خدماتی که ارائه میشود مخوانی داشته و مفهوم باشد از ضرورت خاصی برخوردار است.

نام گذاری اشتباه یا غیر مرتبط باعث میشود یا کاربر در انتخاب موضع واقعی اشتباه نموده و به سرویس مورد نظر در زمان مناسب دسترسی پیدا نکند و یا باعث میشود که کاربر از مراجعه به نرم افزار یا سایت Helpdesk منصرف شده و از روشهای دیگری مانند ایمیل و تلفن نسبت به اعلام درخواست خود مبادرت ورزد، که در صورت تکرار و تعدد این اتفاق، اعتبار و جایگاه نرم افزار Helpdesk تنزل خواهد یافت.

بنابر این پیش از اعلام به راه اندازی سیستم Helpdesk به کاربران یا مشتریان از تنظیم صحیح منوی  Service catalog اطمینان حاصل نموده و اگر امکان ایجاد شرایط پایلوت را دارید حتما از روش انتشار نرم افزار یا وب سایت helpdesk به صورت پیلوت وازمایشی برای گروه کوچکتر کاربران استفاده نمایید

service catalog

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی