Helpdesk & Servicedesk

وبلاگ جهت معرفی سیستم Helpdesk و Servicedesk

Helpdesk & Servicedesk

وبلاگ جهت معرفی سیستم Helpdesk و Servicedesk

Helpdesk & Servicedesk

در این وبلاگ سعی شده راه اندازی یک سیستم Helpdesk یا Servicedesk مبتنی بر ITIL Framework به کاربران محترم آموزش داده شود. در این وبلاگ اصول مدیریت منابع و تجهیزات IT که آنرا ITAM یا Information Technology Asset Management مینماند نیز آشنا شوید

بایگانی

فرم اعلام رخداد - Incident

محمد قهرمانی |

فرم اعلام رخداد، Incident Form

رخداد یا Incident، به معنی بروز مشکل، خطا، وضعین ناشناخته یا اختلال در عملکرد سرویس (ایمیل، اینترنت، نرم فزار تخصصی و ..) یا تجهیزات می باشد.

شاید اصلی ترین هدف Helpdesk را بتوان اینگونه تعریف نمود:

مرجعی برای دریافت پیغام  مشکلات کاربران نهایی (End Users) می باشد، فراهم آوردن این بستر (تماس تلفنی، SMS، Web و ..) جزء وظایف اصلی Helpdesk میباشد

فیلدهایی که معمولا باید در این فرم لحاظ شوند:

1) نام درخواست کننده - Requester

2) واحد سازمانی و رده شغلی

3) انتخاب رخداد و مشکل (incident) از لیست  دسته بندی category  (شبکه، نرم افزار، سخت افزار، تلفن، چاپگر و ...)

4) بر اساس اساس انتخاب دسته بندی، انتخاب زیر گروه  Subcategory، مثلا انتخاب سخت فزار در دسته بندی اصلی و حال انتخاب (مانیتور، هارد، موس، کیبورد و ...)

5) شرح رخداد  Incident Description

6) امکان پیوست نمودن فایل (File Attachment) مثلا پیوست نمودن تصویر مشکل یا متن مشکل

پس از تکمیل و ارسال فرم توسط کاربر یا مسئول Helpdesk، در صورت پیکره بندی صحیح موضوع به تکنسین Technician مربوط تحت عنوان یک Request ID یا Ticket ارجاع میشود

incident


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی